Klar til et pust?
Sommeren er over os, og med den kommer en masse dejlige arrangementer. Desværre er sommeren også højsæson for spirituskørsel.
Sammen med Rådet for Sikker Trafik sætter vi fokus på sikkerheden på vejene ved at minde alle bilister om at lade bilen stå, hvis man har drukket alkohol. Frem til 16. august vil du derfor se skilte som ovenfor langs vejene.
Hvis du ikke vil være en del af statistikken, så lad bilen stå, når du har drukket alkohol.

Nye bilister må slet ikke drikke
Den 1. juli 2025 blev promillegrænsen sænket fra 0,5 til 0,2 for nye bilister. Den gælder de første tre år efter, man har taget kørekort. Den lave promillegrænse betyder i praksis, at man som ny bilist slet ikke må drikke alkohol, hvis man vil køre bil.